کرم شب راشل

مزایای شگفت انگیز کرم شب بر پوست

مزایای شگفت انگیز کرم شب

یافته های باستان شناسی نشان می دهند که زنان مصری در دوران باستان از روغنهای مخصوصی مانند روغن زیتون استفاده می کردند تا رطوبت پوست خود را حفظ کنند و از بروز چین و چروک جلوگیری کنند.

اصطلاح کرم شب در قرن بیست و یکم رایج گشت. در این مقاله قصد داریم اطلاعات لازم در مورد این کرم را در اختیار شما قرار دهیم.

فواید کرم شب

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کرم شب رطوبت و آبرسانی این کرم است، به طوری که استفاده از این کرم در طول روز پیشنهاد نمی شود. از این کرم باید زمانی استفاده کرد که هیچ گونه آرایشی بر روی پوست وجود ندارد. این کرم در طول شب رطوبت زیادی را برای پوست فراهم می سازد و با نفوذ به عمق پوست از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری به عمل می آورد. همچنین، این کرم حاوی ویتامینهایی مانند ویتامین ایی و ویتامین سی است و با از بین بردن آنتی اکسیدانهای پوست به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

به این نکته توجه داشته باشید کرم هایی که در طول روز مورد استفاده قرار می گیرند معمولا حاوی SPF هستند و همین امر سبب می شود لایه ای محافظ بر روی پوست به وجود بیاید. این لایه از جذب مواد مغذی پوست جلوگیری می کند. اما کرم شب حاوی SPF نیست و با رساندن مواد مغذی به پوست از آسیبهای ناشی از SPF جلوگیری می کند.

فواید این کرم را به طور کلی می توان این گونه بیان کرد :

  • آبرسان و رطوبت رسان قوی پوست در طول شب
  • حاوی مواد آنتی اکسیدان و از بین بردن رادیکال های آزاد پوست
  • کند کردن روند پیری پوست
  • جلوگیری از بروز چین و چروک بر روی پوس

کرم شب

عوارض کرم شب

برخی این سوال را می پرسند که آیا این کرم می تواند عوارضی را برای پوست در پی داشته باشد! در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر! این کرم یک رطوبت رسان قوی است که سبب می شود رطوبت به پوست تزریق شود و از پیری پوست جلوگیری می کند. تنها مسئله ای که می تواند عوارضی را برای پوست به همراه داشته باشد، این است که این کرم مطابق با نوع پوست انتخاب نشود.

نحوه استفاده از کرم شب

معمولا نحوه استفاده از این کرم بر روی جعبه کرم آمده است. بنابراین به شما توصیه می شود قبل از استفاده از این کرم دستور العمل کرم به خوبی خوانده شود. روش کلی استفاده از این کرم بدین صورت است. ابتدا صورت را با استفاده از شوینده های ملایم شستشو دهید. دقت داشته باشید که صابون شوینده خوبی برای پوست نیست و خشکی پوست را افزایش می دهد. پس از شستشوی پوست، این کرم را بر روی آن بمالید و خوب ماساژ دهید. ماساژ پوست سبب افزایش جریان خون در پوست می شود و همین امر نقش بسزایی در جوانسازی پوست و کاهش مشکلات پوست دارد.

چه کسانی باید از کرم شب استفاده کنند؟

کرم های شب معمولا حاوی رتینول هستند. رتینول یکی از مشتقات ویتامین آ است و نقش موثری بر جوانسازی پوست دارد. این کرم به کلاژن سازی کمک می کند و سبب می شود ساختار پوست مستحکم گردد. مطالعات متعددی بر روی این ماده انجام شده اند و همگی آنها بر این امر تاکید می ورزند که این ماده دارای خاصیت ضد چروک و ضد لک است. این ماده به حفظ نرمی پوست کمک شایانی می کند.

کارشناسان توصیه می کنند که تمامی افراد باید از کرم شب استفاده کنند. اما برخی از افراد باید بیشتر از دیگران به استفاده از این کرم توجه داشته باشند. کسانی که پوست خشکی دارند باید  استفاده از این کرم را در اولویت قرار دارند زیرا به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و از بروز چین و چروک بر روی پوست جلوگیری می کند. همچنین، افرادی که وارد سن سی سالگی می شوند باید استفاده از این کرم را آغاز کنند. زیرا در سن سی سالگی توانایی پوست برای تولید کلاژن کاهش پیدا می کند به همین دلیل استفاده از این کرم اهمیت زیادی دارد.

کرم شب راشل

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
اینستاگرام
پشتیبانی در پیام رسان ها